北海道深秋季節:札幌+小樽+函館紅葉名所+銀杏+景點現況|Fall Foliage in Hokkaido, Colorful Spots in Sapporo, Otaru and Hakodate

大家好! 我是 。今天我將會跟大家分享 / 。實用資訊+心得分享📂加入書簽,訂閱▶社群,一起花小錢去旅行吧!
[Advertisements - middle]
[Advertisements - middle]
規劃11月北海道自由行,北海道進入深秋時分,大部份北海道高原和山嶽的紅葉季節已經結束,北海道紅葉走向了地勢平坦的平原和海邊去。雖然這些不是典型的紅葉勝地,秋天樹葉確實改變了整個城市的顏色。

那麼,我們該去那裡尋找紅葉的色彩?背包豬和小白列出了札幌、小樽、函館的紅葉變色、見頃景點,包括經典景點、鮮為人知的景點以及交通便利的紅葉景點。
札幌紅葉景點

文章網址:https://roasterpig.blogspot.com/2023/11/fall-foliage-in-hokkaido-colorful-spots.html

-*-*-*-*-*-
背包豬(Roasterpig)和小白(Cloudiecandy),《花小錢去旅行》(https://roasterpig.blogspot.com)及《小白豬事通》(https://ezbackpacking.blogspot.com) 作者。
不得擅自轉載、複製本站部份或全部內容,違者必究。
-*-*-*-*-*-

花小錢去旅行 所有內容皆自費體驗,背包豬和小白從没參與任何商業合作、邀稿及代理。

每年北海道紅葉時間不同,晚楓紅葉景點不盡相同。背包豬和小白整理了2023年北海道的晚楓紅葉名所:

札幌紅葉2023 | Sapporo Fall Foliage


國營瀧野鈴蘭丘陵公園|国営滝野すずらん丘陵公園
札幌有一個巨大的森林公園,就是國營瀧野鈴蘭丘陵公園。公園佔地 400 公頃,相當於 85 個東京巨蛋,分為三個不同的區域。公園充分利用了北海道的丘陵地形,無需走很遠就能欣賞到典型的北海道田園風光。自然景觀豐富,山澗區有四個瀑布,其中「阿尻別瀑布」是日本瀑布百選之一。這裡種植了地膚,也就是我們常見的掃帚草。這裡也有楓樹和不同季節的開花植物,是札幌市民消閒的好去處。

今年公園裡的紅葉剛過了紅葉見頃的時候,進入深秋時分的暗黃色,快將落葉。
11月2日國營瀧野鈴蘭之丘公園紅葉情況:紅葉褪色 (上圖是11月1日國營瀧野鈴蘭丘陵公園紅葉情況。)

北海道大學銀杏大道|Hokkaido University Ginkgo Avenue
北海道大學是一個充滿歷史和自然的宏偉校園。校園裡有潺潺的小溪、森林、成排的白楊樹和歷史建築,讓遊人以為這是一個公園。校園通常有當地居民和遊客參觀,但在秋葉期間,許多人前來觀賞一排排的銀杏樹。

北海道大學校園面積廣闊,乘搭札幌地鐵從北十三條站前往銀杏樹的行步時間較短,地鐵北十二條站步行5分鐘,校園距離札幌車站約10分鐘步行路程。

今年北海道大學金秋祭剛結束,現在一排銀杏樹是在觀賞最佳時間。
11月2日北海道大學銀杏情況:見頃 (上圖是10月31日的銀杏大道情景。)

📍北海道大學銀杏大道現在情況:北海道大學賞銀杏紅葉遊記

札幌圓山公園|札幌円山公園
札幌圓山公園,以賞櫻聞名,但秋天的紅葉季節也有點不一樣,更有氣氛。乘搭札幌地鐵東西線丸山公園站步行5分鐘即可到達。整個公園被櫻花和楓葉染成美麗的紅色,假髮和銀杏葉染成黃色。圓山公園內有北海道神宮,毗鄰丸山原始森林。登上海拔225公尺、約1小時的丸山,可以將札幌市景盡收眼底。
11月2日札幌圓山公園紅葉情況:見頃
落葉中: 06/11

札幌中島公園
札幌中島公園被認定為日本百選城市公園之一,周圍環繞著水和樹木,背景是藻岩山。從地鐵中島公園站下車,立即進入公園。從入口處延伸出來的一排銀杏樹,看起來就像進入了一條黃色的隧道。第一張圖片就是背包豬和小白當時來到中島公園的銀杏風景。
札幌中島公園的秋葉秋季,菖蒲池周圍的紅葉變得美麗,深受當地居民喜愛。現在也是觀賞中島公園紅葉的最佳時間。

11月1日中島公園紅葉情況:見頃
📍中島公園現在情況:札幌中島公園日式庭園賞紅葉去

除了上面的紅葉景點,截至11月2日,舊北海道市政廳大通公園、札幌藻岩山的紅葉都是評為"紅葉見頃"的狀態。
📍更多札幌市區的紅葉景點,留意札榥紅葉景點精選+札榥賞楓心得
roasterpig.blogspot.com.mo201607

小樽紅葉2023 | Otaru Autumn Season

鄰近札幌市的小樽市也是一個觀賞紅葉的地方。從札幌車站出發約1小時車程的小樽,是一個充滿西洋建築的都市。
📍札幌到小樽怎麼去:2023年札幌到小樽交通:JR vs 高速巴士小樽號 Sapporo to Otaru

小樽運河|Otaru Canal
小樽運河是遊客喜歡的景點。秋天到來,運河沿岸倉庫牆壁上生長的常春藤的顏色。秋天,一些常春藤逐漸變色並變成紅色。
11月1日小樽運河其中一段:北運河段的風景。
📍近日小樽運河紅葉情況:紅葉盛放下小樽運河的日與夜
📍漫遊小樽運河北運河:小樽運河風情:北運河散步路線

小樽公園、手宮公園
位於市中心的小樽公園內樹木繁茂,色彩斑斕,秋天是散步的好季節。日本庭園周圍的秋葉尤其壯觀。手宮公園,全名是手宮綠化植物園。公園位於俯瞰大海的山丘上,在高處可以眺望小樽港。該地區以紅葉而聞名,但也有一片天然栗林、也種植了銀杏樹,可以在紅葉的同時享受採摘栗子的樂趣。

11月2日手宮公園紅葉情況:見頃 (10月29日手宮綠化植物園的紅葉和海景)
11月2日小樽公園紅葉情況:見頃
11月6日小樽公園、手宮公園紅葉情況:落葉中

運河公園
小樽運河公園位於小樽運河的北面,北運河沿岸的公園。運河公園保留了小樽運河的原始風光,這裡種植梧桐、櫻花、楓樹等多個品種。現時運河公園在11月份至明年春天前關閉。

10月30日運河公園紅葉情況。
📍運河公園紅葉:小樽秋日漫步:小樽運河公園和舊日本郵船株式會社小樽支店

小樽還有天上寺等可以欣賞紅葉的景點,大部份景點都被評為"見頃"狀態。現在是小樽市是觀賞紅葉的最佳時間。

函館紅葉2023 | Hakodate Maple Season


旧岩船氏庭園(香雪園)
香雪園是函館市內其中一個著名的紅葉勝地,位於函館市見晴公園。香雪園擁有約150種的樹木,是北海道唯一被指定為「國家名勝」的日式庭園。隨着10月23日紅葉變色鮮紅色後,預計11月初將呈現觀賞紅葉時間。

見晴公園香雪園紅葉情況:
10月30日變色 (上圖是10月30日香雪園紅葉)。
11月7日落葉中

函館公園
函館公園位於函館市內,可以乘搭函館市電及巴士到達的地方。函館公園於1898年開放,是近代日本最具代表性的都市公園之一。公園設有博物館、圖書館和小型動物園。公園裡種植了約400棵櫻花,是函館人的櫻花名所。

函館公園紅葉情況:
10月30日變色 。
11月7日落葉中

有珠善光寺
位於道南伊達市的有珠善光寺是一所地道的寺院。寺院有6棵銀杏樹,其中一棵樹鹷超過300年的大銀杏樹,高34米,被指為北海道106棵紀念保護樹之一。每逢秋天,不少遊人和參拜寺院的人來這裡觀賞銀杏。

10月尾快將迎來見頃的有珠善光寺的大銀杏樹。
10月 25日有珠善光寺評級:變色

更多今年北海道紅葉和銀杏情報,按圖快速進入最新情報~

北海道紅葉+銀杏季節2023|Autumn Season in Hokkaido: Maple and Ginkgo Leaves

Autumn Season in Sapporo and Otaru

⬆上下移動表格,資訊更多⬇

Sapporo's autumn leaves are said to change the color of the entire city. While this isn't your typical fall foliage spot, you can enjoy the city's fall foliage along the way .

We’ve listed the autumn foliage spots around Sapporo that are popular among Sapporo residents, including classic spots, lesser-known spots, and central locations with easy access.

There is a huge forest park in Sapporo, the national-owned Takino Suzuran Hillside Park. The park covers an area of 400 hectares, equivalent to 85 Tokyo Domes, and is divided into three different areas. The park makes full use of Hokkaido's hilly terrain, and you don't have to go far to enjoy the typical pastoral scenery of Hokkaido. This year, the red leaves in the park have just passed the time when you can see the red leaves. They have entered the deep yellow color of late autumn and are about to fall off.

Hokkaido University is a magnificent campus full of history and nature. The campus features creeks, forests, rows of poplar trees and historic buildings, leading visitors to believe it is a park. The campus is usually visited by local residents and tourists, but during the fall foliage period, many people come to admire the rows of ginkgo trees.

This year’s Hokkaido University Gold Leaf Festival has just ended, so now is the best time to see the Ginkgo Avenue.

Sapporo Maruyama Park is famous for cherry blossom viewing, but the fall foliage season is a little different and even more atmospheric. The entire park was dyed red by cherry blossoms and maple leaves, and yellow by ginkgo leaves. There is a Hokkaido Shrine in Maruyama Park, adjacent to the Maruyama Primeval Forest. Climbing up Maruyama, you can have a panoramic view of Sapporo city. Now is the best time to see the red leaves in Maruyama Park.
v Sapporo Nakajima Park is surrounded by water and trees with Mount Moiwa in the background. Get off the subway at Nakajima Park Station and enter the park immediately. A row of ginkgo trees extends from the entrance, making people feel like they have entered a yellow tunnel. Now is also the best time to see the red leaves in Nakajima Park.

Otaru City, adjacent to Sapporo City, is also a good place to view red leaves. Otaru is about an hour's drive from Sapporo Station and is a city full of Western-style buildings.

The Otaru Canal is a popular attraction among tourists. The walls of the warehouses along the canal are covered with the color of ivy. In autumn, some ivy gradually changes color, turning red.

Otaru Park is located in the city center with lush trees and colorful scenery. The autumn foliage around the Japanese garden is particularly spectacular.

Temiya Park is located on a hill overlooking the sea, and Otaru Port can be seen from high up. This area is famous for its red leaves, but there are also natural chestnut forests where you can enjoy picking chestnuts while admiring the red leaves.

Now is the best time to see the red leaves in Otaru City.

There are many places in Sapporo and Otaru where you can easily enjoy the autumn leaves. Which one would you like to visit?

本文內容及觀點僅供參考,不構成任何推薦或建議。資料隨時變動,請以官方公佈為準。

讓每位《花小錢去旅行》(https://roasterpig.blogspot.com)讀者獲得準確資訊,是背包豬和小白的信念。
歡迎在留言板留下任何建議丶錯誤丶過時資訊,背包豬和小白將盡快跟進。謝謝!


[Advertisements]

日本最新分享 | Japan Travel Guide

更多按此 |check out more details
[Advertisements]
[Advertisements]
⬆上下移動,Scroll Up/ Down⬇

網誌封存